Canon PIXMA MP980

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PIXMA MP980 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

Bernard de la Rue 07-12-2015
Geschreven voor: Canon PIXMA MP980

Op zich prima ding, kwaliteit is zeker goed, maar inderdaad... zuipt inkt. Ook overgestapt naar alternatieve cartridges. VEEL ERGER: customer support van Canon is SLECHT.
Windows 10 maakt van de MP980 een basis printer, zonder scanner, zonder MP Navigator Ex.... Canon geschreven over drivers/software, "Sorry, NIET ondersteund". Betaalde er een paar honderd euro voor destijds, was TOP model.
Wat blijkt: de Win8.1 drivers, plus Navigator EX, doen het prima op Win10. Geen enkele hint/aanwijzing van Canon. Niks.
Deze printer gaat weer lekker mee, op Win10. Wanneer uiteindelijk af: NOOIT meer Canon.

rinus 04-02-2012

koop deze printer niet !
het ding drukt prachtig af, maar zuipt inkt.
je kunt bij het afdrukken van een zwart wit pagina
niet voorkomen dat er andere kleuren worden gebruikt
ook al druk je alleen zwarte tekst af.
in record tijd (lees na een tiental pagina's)
gaat het apparaat klagen over het fiet dat een of andere kleur op is.
de kosten van de inkt is enorm.
ik koop nu alternatieve cartridges om de klap wat op te vangen,
maar ga nu snel iets anders aanschaffen.
wat een rommel.
nooit meer canon ! zeg het voort!

Jenaro1 18-09-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MP980

Na een Canon printer die snel stuk ging toch weer een Canon geprobeerd. Ook deze is weer snel stuk doordat de blaadjes er schokkend doorheen worden gevoerd (na de garantie!). Bij telefonische support laat Canon je volledig in de steek. Je krijgt een telefoonnummer waar je het apparaat mag brengen voor 37,50 onderzoekskosten of mag opsturen wat nog veel duurder is.

Nooit meer een Canon, wat een rommelprodukten zijn dat.

Luixio 25-06-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MP980

Deze printer heb ik nu ruim een jaar in mijn bezit. Hij is mij aangeraden door een vriend, die helemaal weg is van Canon. Ik ben nu ook weg van Canon, echter HEEEL ver weg want dat merk koop ik nooit meer. Wat een tegenvaller. Nu na ruim een jaar display van de printer vertoond trillingen en geeft niet de juiste kleur nuances.
Inkt verbruik is dramatisch, nu na deze periode al 5@6 ze keer nieuwe patronen gekocht bij matig gebruik in prints en kleur.
Ook zwart wit blijven printen ondanks dat een kleur cardtridges leeg is niet mogelijk, had net zo goed dus een HP kunnen kopen.
Jammer CAnon voor deze prijs / kwaliteit verhouding zijn jullie mij kwijt.

NaamPGL 08-02-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MP980

Een mooie printer, doet het goed maar kost wel een vermogen qua inktverbruik! Nooit eerder heb ik een printer gehad waar de inktcatridges zo snel leeg raken en het gekke is dat ook de kleurencartridges leegraken als je alleen zwart/wit print. En het lijkt er zelfs op dat bij het aanzetten van de printer er ook inkt verbruikt wordt. Kortom als Canon op die manier haar inktomzet wil verhogen dan raad ik aan om een printer van een andere leverancier te nemen. Zelf ga ik deze printer die ik nu 4 maanden in gebruik heb, weer inruilen bij de leverancier.

multifunctional 08-12-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA MP980

Printer is goed...alleen het zuipt inkt. En dat terwijl ik echt wel op de hoogte ben van de tips en trucs om dit apparaat zo zuinig mogelijk te laten functioneren.
Na aanschaf wordt dit een heeele dure printer, CANON!

Fox1956 03-12-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA MP980

Het inktverbruik is inderdaad ware diefstal. Ik heb de printer gekocht vanwege het film scannen en print maar sporadisch een foto.
Inderdaad gaan de kleurpatronen net zo snel leeg als de zwarte ook als je geen foto's print. Canon had geen oplossing voor het hoge intverbruik. Het inktverbruik bij de oude officejet vond ik ook al behoorlijk maar valt in het niet vergeleken met deze Canon. Ook het idee van als een kleur patroon leeg is hoef je ze niet allemaal te vervangen is niet waar. Ze zijn bijna allemaal gelijktijdig leeg. Kortom ik ga hem nu alleen maar gebruiken als, hele dure, scanner en koop er nu maar een andere laserprinter bij. Die zijn tegenwoordig goedkoper inclusief cartridge dan een setje inktpatronen voor de Canon. De foto's laat ik dan wel extern ontwikkelen, dat kan met deze inktkosten snel uit.

Jeronimo80 29-10-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA MP980

Deze printer is mij bijzonder slecht bevallen door(oa)het belabbert hoge inktverbruik. Zeker voor een printer van deze prijsklasse. Verder zou canon maar zo klant onvriendelijk kunnen betekenen in het latijns.Ik heb nl. hetzelfde probleem met de kleurprofielen als kees123. Dit is uitermate storend en maakt de printer voor een groot deel onbruikbaar !! SHAME ON YOU,CANON !!

kees321 29-10-2009

miskoop van het jaar!!

1/ Verbruikt ongeoorloofd veel inkt, het is dweilen met de kraan open.

2/ Reden van aanschaf voor mij was dat ik kon printen met ICC-profielen. En met een
printer van bijna €300 waren voor mij de verwachtingen hoog.. te hoog blijkbaar.
Bij het software/help verhaal praat men heel leuk over kleurprofielen, over hoe je
het kunt gebruiken. Dus een lading canon papier in huis gehaald en toen begon het..
het kiezen van het juiste profiel..eeeehm..welke moet ik hebben dan?? De papiersoorten
hebben een code, en dan ga ik ervan uit dat je de code in het profiel kunt vinden.
niet dus, allemaal vreemde namen waar je geen referentie met het papier mee kunt maken.
Het lijkt mij logisch dat canon zelf de juiste profielen heeft van hun eigen printers
met hun eigen papier. Waarom dan geen papier van een andere fabrikant? Lijkt me logisch
dat dan alles goed op elkaar afgestemd is. Uiteindelijk maar contact opgenomen met
canon zelf, en nu komt het leukste: de profielen willen ze niet prijsgeven!!! blijkbaar
is dat bedrijfsgeheim. Als ik papier van Innova of Ilford zou aanschaffen, dan zou
je de profielen gewoon van hun eigen site kunnen downloaden, en zo hoort dat ook.
Dus deze printer gaat bij mij de deur weer uit en er komt geen canon weer in bij
mij. Wat heb ik tenslotte aan een printer waarbij ik geen gebruik kan maken van kleurprofiele
n.

H. Ebert 22-10-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA MP980

Prachtig apparaat, deze gekocht omdat hij dia's kan scannen.
Maar dat inktverbruik zou je met een gerust hart diefstal kunnen noemen.
Ook als je vrijwel alleen zwart/witte tekst print (grijstinten noemen ze dat in de instellingen!?) zijn vooral de kleuren cartridges binnen de korste keren leeg.
Sterker, ook elke dag aan/uit zetten is voldoende om ze heel snel leeg te krijgen, dat doe ik dus niet meer.

HaWe 21-09-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA MP980

Alleen voor sterke zenuwen. Je moet er wat voor over hebben, namelijk veel geduld. Het opstarten duurt circa 5 minuten waarbij onder de titel voorbereiden een hoop gerommel plaats vindt, waarschijnlijk het leegspouiten van de cartridges. Met de fabriekscartridges waren 3 foto's (9 x 13) te printen, toen was hij op. Inmiddels een set officiele cartridges er in gestopt en ja hoor, 10 foto's op A4 gemaakt en het spul staat weer stil want er moet nieuwe inkt in. Afrader dus. De kwaliteit van de foto's is prachtig, maar zo kosten ze goud geld. Mijn MP 980 gaat de afvalbak in!

Nils23 11-12-2011

Inderdaad een printer waarbij je erg veel geduld moet hebben. Even snel een printje maken is er met deze printer niet bij. Als alle voorbereidingen afgerond zijn moet je hopen dat er nog inkt aanwezig is, en meestal is dat niet het geval. Erg jammer, want de scanner werkt wel goed. Net als bij HaWe gaat hier de MP 980 richting prullenbak. Jammer van het geld, maar dat is wel de plek waar ie thuis hoort...

HaWe 21-09-2009

marc234 20-06-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA MP980

prachtig apparaat MAAR hij gebruikt belachelijk veel inkt. Adrukken is een erg dure grap geworden. Als ik dit had geweten had ik hem nooit gekocht.

R. Kwantes 01-05-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA MP980

Even schrikken wanneer je de doos openmaakt en de grote hoeveelheid boekjes ziet. Gelukkig heb je hier maar erg weinig van nodig (alemaal verschillende talen) en is de printer snel draadloos aangesloten binnen het netwerk.

Pluspunten:
- Printkwaliteit
- Draadloos scannen
- Dubbelzijdig printen
- CD/DVD's printen
- Bijgeleverde software

Ik ben erg tevreden over dit product en heb nog geen problemen gehad.

Zwots 18-03-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA MP980

De multifunction van Canon, PIXMA MP980 nu ruim twee maanden in bezit.

INGEBRUIKNAME:
Bij het samenvoegen van de los bijgeleverde onderdelen dient men nauwgezet de instructies te volgen.
Ondanks dat blijkt het plaatsen van de cartridges een moeizame gebeurtenis. Deze zijn bij het ontwerp op een moeilijk bereikbare plaats terechtgekomen.
Het installeren verloopt, ook in het netwerk, vlekkeloos en het (draadloos) contact tussen multifunction, modem en 2 laptops (allen in andere ruimtes) is prima.

KOPIËREN:
Dit is niet de sterkste functie van het apparaat, maar daar zal hij in het algemeen ook niet voor worden aangeschaft. Voor het maken van een snelle kopie moet je niet bij de MP980 zijn. Vooral het eerste exemplaar vergt het nodige geduld. Bij meerdere exemplaren is de snelheid redelijk. De kwaliteit van de kopieën is goed, zowel kleur als zwart/wit.

SCANNEN:
Hier toont het apparaat voor het eerst zijn echte kwaliteit.
Het scannen van documenten en foto's verloopt redelijk vlot, ook bij de hoogste resolutie en de kwaliteit is voortreffelijk.
Ook het scannen van negatieven en dia's gaat prima en de kwaliteit is goed.
Hier vraagt de hoogste resolutie (en die heb je echt nodig) wel het nodige geduld. Maar dan heb je ook wat.
Het bijgeleverde inlegraam voor de dia's is wat kwetsbaar uitgevoerd.

PRINTEN:
Dit is de ware reden waarom je de MP980 zou moeten aanschaffen.
De kwaliteit van de kleurenafdrukken (uiteraard op goed papier) is geweldig. Je hoeft niet meer buiten de deur voor goede foto's tot A4 formaat. Ook de mogelijke instellingen zijn ruim voldoende.
De 6 cartridges bewijzen hun dienst en de toegevoegde grijze cartridge laat bij zwart/wit afdrukken zien waar deze voor bedoeld is.
Geweldige kwaliteit foto's en goede doortekening in de grijs gebieden.
Makkelijk is ook het snel kunnen afdrukken via de ingebouwde cardreader. Alleen jammer dat hier geen Xd in kan.
Ook de mogelijkheid om cd/dvd's te bedrukken werkt prima.

ALGEMEEN:
Het LCD-schermpje bevat voor rechtstreeks werken op het apparaat voldoende mogelijkheden en informatie maar je zult veelal werken vanaf je PC/laptop.
De mogelijkheden zijn legio en voordat je alles hebt uitgeprobeerd ben je wel een tijdje verder.
Gebruiksgemak is na een korte gewenningsperiode prima.
De bijgeleverde software is nogal uitgebreid en je kunt hier na installatie een flink deel van weggooien. Met alleen het Solution Menu als snelkoppeling op je bureaublad kun je snel en eenvoudig alle benodigde handelingen verrichten.
Over de vormgeving kun je van mening verschillen. Het is een nogal volumineuze bak maar zeker geen snel verouderend modieus apparaat.
Op de negatief-houder en de cd/dvd-houder na oogt het geheel degelijk en gezien de goede naam van Canon op het gebied van degelijkheid is de verwachting positief.

Kun je leven met een traag kopietje dan is dit een echte aanrader !

BramdB 16-03-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA MP980

Deze printer nu een paar weken in bezit.
Moest er wel op wachten want hij was erg moeilijk leverbaar.

Ik ben heel tevreden
Het instaleren gaat over het algemeen makkelijk, op verschillende PC's zowel XP en Vista. Toch ben ik wel problemen gehad. Daarom bij gebruiksgemak maar een 8. De reden van problemen is niet alleen aan de printer te wijden maar vooral ook aan het netwerk in het algemeen. Wat kennis van netwerken is denk ik daarom een pre.
Voor mij was het uiteindelijk alles er af halen en opnieuw instaleren.

Het opstarten van de printer duurt wat lang, Maar dat is iets wat bij All in one hoort begrijp ik. Ik had een IP4000 dan merk je het verschil, in vergelijk met ander Multi function printers is dit sneller dan gemiddeld.
Als het eenmaal opgestart is dan gaat het allemaal lekker vlot. Printen is sneller dan mijn IP4000 en dan ook een mooie afdruk. Echt foto kwaliteit.
Wel schud de printer wat meer dan ik gewend ben. Misschien valt het meer op omdat hij iets groter is dan mijn oude IP4000. Hoe dan ook is dit niet zo erg dat het storend is.

De printer gebruikt nieuw type patronen (6stuks) en andere opbouw van kleur. De inhoud van de patronen is minder geworden, de prijs is trouwens ook iets minder. Namaak patronen zijn er nu nog nauwelijks voor deze printer maar met een jaartje zal dit wel anders zijn. (dat is mooi want dan is de garantie er toch af)

Kwaliteit??? Het voelt net als mijn IP4000 prima aan allemaal. Maar kan weinig zeggen over duurzaamheid.
Canon kennende zal dit wel goed zijn.

Al met al heel tevreden.

mlgiezen 28-12-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP980

Erg tevreden met deze multifunction. Dia's scannen gaat uitstekend. Software is niet superoverzichtelijk, met name de scan software, maar het werkt prima. Uitpakken en in elkaar zetten was ook iets meer werk dan ik gedacht had, maar de prints die eruit komen zijn prachtig. De mogelijkheden zoals aansluiting op netwerk, automatisch dubbelzijdig printen, papierlade onderin, uitvoerbak die automatisch opengaat als je gaat printen, werkelijk alles wat je kan wensen zit eraan en doet het uitstekend.
Duurzaamheid kan ik nog geen oordeel over geven, maar het ziet er solide uit.